Buddhistiska munkarnas protest mot militärjuntan i Burma

Jag hoppas att de buddhistiska munkarnas protestmarscher leder till något positivt – en början till en förändring i Burmas odemokratiska styre.

Militärjuntan har nu – inte oväntat – tagit till våld och använd tårgas, misshandel och gripande mot munkarna i Rangoon. Och jag/vi som resten av världen som stödjer de ”mentalt” men inte kan vara där i Burma och demonstrera tillsammans med de och det Burmesiska folket som har fått nog, kan vi åtminstone göra oss hörda genom nätet – en ”blogg-kedja” som sprids i hela landet. Kontakta mig om du vill att jag länkar till din blogg. Vill du ta ännu ett steg framåt och göra något konkret för att påverka förändringsprocessen kan du skriva på för att befria nobelpristagaren

Läs mer här:

Munkarnas marsch växer i Burma
Burma: Demonstrationerna mot militärjuntan växer
Munkarnas marsch växer i Burma
Burma (Myanmar)
WikipediA Burma

1 kommentar:

Anonym sa...

va? ja förstår inte riktigt vad händer där nere jag kan inte läsa riktigt än jag är bara 17 år.
jag undrar om du kan skicka ett röst medelande så jag kan lyssna när du säger istället.
det här medelandet tog ca 35min att skriva tack vare ordlista.
jag skulle vilja tacka bonnisers lexikon. tack på förhand jan-erik