”Viljornas kamp” - en film om Fi

Liv Weisberg och fotografen Ewa Cederstam har följt Feministiskt Initiativ från starten 2005 till valet 2006. Viljornas kamp är en dokumentär som visas i två delar: första delen visades i går 21 januari kl. 20.00 i SVT 2. Del 2 visas nästa söndag den 28 januari kl. 20.00 i samma kanal.

Att starta ett nytt parti och ställa upp i ett val kräver stort engagemang och ihärdigt arbete – uthållighet – rent sagt. Det förutsätter att det finns en hel del ”aktiva” medlemmar som är beredda att jobba och ställa upp när det behövs. Det stora arbetet klaras inte enbart av några nyckelpersoner. Dokumentären försöker visa en del av detta hårda arbete. Det som jag tycker är bra är att nu kan alla som ser filmen bilda sig en egen uppfattning samt att – en gång för alla – hoppas jag framgår det tydligt att F! INTE hade något att göra med en annan organisations uttalande om att män är djur. Framförallt hoppas jag att de journalister som envisas skriva om detta uttalande slutar framstå som dåligt informerade.

Missa inte del 2 nästa vecka!

Några artiklar om F! filmen eller F! flöde i media

2 kommentarer:

Mikael sa...

Hejsan Lourdes! Tack för senast i Bryssel. Det var trevligt där! Bra inlägg om dokumentären, tycker jag. Såg del två på en förhandsvisning i Malmö igår, och kan bara säga att jag var väldigt glatt överraskad. Del två är om möjligt bättre än första delen!
Går det bra att jag länkar och tipsar om din blogg från min?
http://mikaelalmen.blogspot.com/
Hälsningar!
Mikael, Malmö F!

Lourdes Daza-Gillman sa...

Hej Mikael! Tack själv, jag tycker också det var mycket trevligt samt intressant o se hur EU parlamentet fungerar.

Jag har inte sett del två men hoppas den visar mera om aktivismen.

Tack för att du vill länka till min blogg, jag gör detsamma med din.

Hälsningar / Lourdes